Google Looker Studio riport, dashboard

A Google Looker Studio egy olyan riport rendszer, ahová a Google szolgáltatásai mellett számos más rendszer adatai hozhatóak egy felületre.

Néhány szám vagy átfogó riport

Attól függően, hogy ki lesz a riport felhasználója, készülhet kivonatos tartalom, amely csak a legfontosabb számokat és a legfontosabb trendeket tartalmazza.

Ahol szükséges, részletgazdag adatsorok jelenhetnek meg egy Google Looker Studio riportban, kombinálva akár számos hirdetési rendszer adatait 1-1 grafikonra.

Interaktív dashboardok Google Looker Studio segítségével

Általában a riport és a dashboard fogalma a legtöbb ember fejében jól elkülönül. Google Looker Studioban viszont a kettő nem feltétlenül jelent mást. Megeshet, hogy egy dashboardnak használt dokumentumot időnként letöltünk statikus PDF riport formájában, hogy így archiválva legyen például havi szinten cégünk eredményessége.

A riportok azonban számos ponton képesek élő, interakív dashboardként működni. Kattintson egy kördiagram egy körcikkére és a mellette megjelenő táblázat és vonaldiagram máris a kijelölt körcikk szerinti szűrést mutatja.

Válasszon ki egy sort egy táblázatból, és az oldal minden más eleme szűrt, szegmentált adatokat mutat.

Nem csak hirdetési rendszerekhez

Az adatok forrása nem csak egy-egy ismert hirdetési rendszer lehet. Készülhet riport Google Search Console adatokból, Facebook üzleti oldal statisztikából, vagy épp a felületre feltöltött XLS fájlból.

Sőt!

Talán az egyik legizgalmasabb felhasználása a felületnek, amikor ezeket a különféle adatforrásokat összekapcsolva vagyunk képesek összefüggéseket, korrelációkat kimutatni.

Készítettünk már olyan riportot például, ahol a Google Search Console, a Google Analytics és az XLS-ben kapott TV/rádió megjelenési adatokból azt vizsgáltuk, mely csatorna mely idősávja hozott kimutatható aktivitást a weboldalon, amivel optimalizálható az ilyen jellegű médiavásárlás is.

Analitika szolgáltatások

A sikeres cégek egyik legfontosabb felismerése, hogy egy sikeres online stratégia nem csak az akvizíciós tevékenység optimalizálásán múlik. Legalább annyira fontos a weboldalon belüli folyamatok optimalizálása, amelyhez elengedhetetlen a meglévő mérések alapos auditja, további hasznos mérések bevezetése, azokból a napi, heti és havi munkát támogató riportok, dashboardok készítése, az egyes weboldal részek megfelelő és rendszeres A/B tesztelése.

Google Marketing Platform partnerként a JabJab Online Marketing hivatalos minősítéssel rendelkezik arról, hogy a Google analitikai termékeit magas színvonalon, komoly szakértelemmel tudja ügyfelei számára alkalmazni.

Google Analytics 4 bevezetés

A Google Analytics 4 a népszerű analitikai eszköz alapjaiban újra gondolt változata. Bevezetése gondos lépéseket igényel, amiben örömmel segítünk cégének.

Audit

Analytics audit

A rendszeres analytics audit segíthet abban, hogy a riportokban megjelenő adatokban megbízhassunk és azokból helyes következtetéseket vonjunk le

Analytics mérés beállítás

Számos cég gondolja azt, hogy a weboldal elkészültével kapott Analytics mérés beállítás megfelelő és elégséges a felmerülő üzleti kérdések megválaszolásához.

Firebase mobil applikáció mérések

Mobil app mérések

Egyre több cég jelenik meg mobil app változattal weboldalából, viszont csak kevesen foglalkoznak a mobil app mérések kérdéskörével